Efter otaliga svackor och efter flertalet år av "nu ska jag börja träna igen - går till gymmet en vecka för att sen lägga ner igen" så är det dags för den här f.d. träningsnarkon att komma igång på riktigt!
Det har nu gått cirka 8 månader sen jag kom igång på "riktigt" igen.
Men vägen har kantats av tillfälliga svackor varvat med grym motivation. Som mest motiverad har den här herrn vart när han bloggade och hade sin läsarskara, så jag tänkte helt enkelt att nu när jag ska göra en riktig träningsdagbok ska jag lägga in den här. Det är time att bli allvarlig och införa processen mot målet på fullt allvar - Athletic fitness 2013!
Denna träningsjournal kommer innehålla allt från vad jag äter till hur jag pressar mig till det yttersta på gymmet!
Jag är lite av en fighter typ.. Jag ger inte upp.. Misslyckande är för de svaga.. Men att erkänna ett misslyckande, för ibland är man ju faktiskt svagare än man vill, bygger grunden för att växa sig starkare!
Nu, 2012, så ligger mitt fokus stenhårt på att växa i styrka och volym, då jag är en liten kille; 176cm och 73kg. Så plats för att växa finns det gott om!
Sen, 2013, toppar jag upp formen och ser till att hamna på höga nivåer i reps som behövs i AF.
Ska även nämnas att jag ökat otroligt mkt i styrka de här 8 månaderna som gått än så länge, men resultatet hade kunnat vara ännu bättre om jag skött allting som jag borde.
Så är du ute efter att läsa en journal som ska hålla dagliga uppdateringar, ja det betyder att det ska föreligga någon form av träning varje dag, från en motiverad kontorsråtta så har du hittat rätt!
Följ mig och min väg mot Athletic Fitness form som ska toppas under 2013.
Stay tuned - Ikväll kommer min första träningsupdate på kolozzeums forum! Den kommer innehålla dagsform, som efter decembers träningsuppehåll och höga intag av snabba kolhydrater(godis och skräpmat :P) är på en bedrövlig nivå, övningar och lite av vart jag hittar min inspiration!
Vi hörs!