Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-02-23, 20:55   #1
tiny
Registered User

tinys avatar

Reg.datum: Dec 2012
Tiny vill bli ännu bättre

Jag är en 23-årig halvbiffigtjej på 69 kg fördelat på mina 171 cm.

Har alltid tyckt att detta med journal på kolo varit rätt töntigt så tänkte att det kanske kunde passa mig också. Jag har styrketränat seriöst sen jag var 19 år, innan dess höll jag på med ridning i 10 år vilket jag helt slutat med. Nu styrketränar jag bara, för det ger mig en sådan enorm kick och jag älskar muskler. Mitt mål är såklart att bli biff(igare)

Lite stats:
Knäböj: 85 kg
Bänkpress: 60 kg
Marklyft: 3*125 kg med bälte

Jag är inte särskilt maxstark. Men jag tror det syns att jag styrketränar.

Övriga mål: Gå ner till 64 kg innan juni. Bli grym på dips och klara av att göra chins.
tiny är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-02-23, 22:02   #2
juulia_
Registered User

juulia_s avatar

Reg.datum: Apr 2007
Citat:
Ursprungligen postat av tiny Visa inlägg
Jag är en 23-årig halvbiffigtjej på 69 kg fördelat på mina 171 cm.

Har alltid tyckt att detta med journal på kolo varit rätt töntigt så tänkte att det kanske kunde passa mig också. Jag har styrketränat seriöst sen jag var 19 år, innan dess höll jag på med ridning i 10 år vilket jag helt slutat med. Nu styrketränar jag bara, för det ger mig en sådan enorm kick och jag älskar muskler. Mitt mål är såklart att bli biff(igare)

Lite stats:
Knäböj: 85 kg
Bänkpress: 60 kg
Marklyft: 3*125 kg med bälte

Jag är inte särskilt maxstark. Men jag tror det syns att jag styrketränar.

Övriga mål: Gå ner till 64 kg innan juni. Bli grym på dips och klara av att göra chins.

Är det samma Tiny som jag tror det är så ska denna följas! =)
/intesåhemligpånätetlängre
Gammal 2013-02-23, 23:14   #3
tiny
Registered User

tinys avatar

Hej Julia! Jo du har helt rätt
Gammal 2013-02-23, 23:44   #4
tiny
Registered User

tinys avatar

Blev ett riktigt härligt benpass (fokus framsida lår) idag. Tror det var det som fick mig att göra en journal här. Underverk måste dokumenteras ni vet!

Har denna vecka kört 15 reps vilket för mig är galet mycket men också helt underbart roligt! Älskar att svettas och bli yr i skallen.

Knäböj
20 kg 1*15
40 kg 1*15
60 kg 3*15

Paralella eller godkäntdjup utan bälte. Kändes ganska lätt men svettigt att göra så många (kondis!)

Frontböj
20 kg 1*15
30 kg 1*15
40 kg 2*15 (med restpause i seten när det kändes lite väl mycket. Frivände upp dem från golvet i början av seten)

Legextensions
3*15

Avslutade med lite bålträning, typ hängande benlyft, kettlebell swings och crunches. När jag var färdig ville David inte hem, så jag fortsatte leka lite med ryckböj och ryck med stången. Genomsvettig och glad åkte vi sen till kvantum och köpte choklad. Nu har jag bakat en cheesecake som vi ska gotta i oss Ingen fest i helg. Imorrn ska tränas!
Gammal 2013-02-24, 17:50   #5
juulia_
Registered User

juulia_s avatar

Härligt pass du langat! Vi får styra ett pass ihop här snart tycker jag. =)
Gammal 2013-02-24, 19:34   #6
tiny
Registered User

tinys avatar

Tack! Vore kul att testa sån crossfit eller vad det nu var du pratade om tidigare
Gammal 2013-02-24, 19:36   #7
gratefuldead
Registered User

gratefuldeads avatar

Reg.datum: Feb 2012
Stark!!

Imponerande! Snart kroppsvikten i bänkpress!
gratefuldead är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-02-24, 20:28   #8
tiny
Registered User

tinys avatar

Sitter och äter en kycklingfilé wrappad i ett tacobröd.. Nu fick jag ont i magen. Kommer inte att regga kosten idag heller, känns lite onödigt när man småäter (det fanns kvar kaka i kylen!) så som jag gjort idag.

Idag blev det bröst/axlar och jättelite triceps, högreps nu med.

Hantelpress
10 kg (fötterna upp) 1*15
12,5 kg 1*15
15 kg 1*15
17,5 kg 1*11 dropset + 15 kg --> 15
12,5 kg (fötterna upp) 1*15

Lutande hantelpress
12,5 kg 1*15
10 kg 1*15

Superset:
Stående cableflyes 3*15
Militärpress 20 kg 2*15, 1*10
Hantelsidolyft 4 kg 1*15, 5 kg 3*15

Usch, ser ju jättelite ut när jag skriver upp det så här. Kändes ändå ganska bra. Tvingade killen att ta kort på mig. Han tyckte jag var hemskt pinsam och bilderna blev kanske därför inte heller så jättebra. Är det inte ok att fota sig på gymmet? Vem bryr sig? Jag har ju inte ens en snopp!
Gammal 2013-02-24, 20:30   #9
tiny
Registered User

tinys avatar

Citat:
Ursprungligen postat av gratefuldead Visa inlägg
Stark!!

Imponerande! Snart kroppsvikten i bänkpress!
Tack nu blev jag glad
Gammal 2013-02-24, 20:56   #10
tiny
Registered User

tinys avatar

Bilder från dagens pass
Bifogade bilder
Filtyp: png DSCN1618 - Copy.png (283.6 KB, 258 visningar)
Filtyp: png asd.png (196.0 KB, 278 visningar)

Senast redigerad av tiny den 2013-02-24 klockan 20:58.
Gammal 2013-02-26, 11:41   #11
Spikmattan
Registered User

Spikmattans avatar

Reg.datum: Oct 2012
Citat:
Ursprungligen postat av tiny Visa inlägg
bilder från dagens pass
Snyggt!
Spikmattan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-02-26, 21:11   #12
tiny
Registered User

tinys avatar

Vår! Helt underbart väder idag med nästan 10+ grader, det firades med crazykörning med bilen (jag får grepp!) och 7,5 km i skidspåret (vilket glid!). Hyper såklart blev det ett pass på gymmet också efter gårdagens vilodag.

Ben (fokus baksida lår)

Marklyft
60 kg 1*12
80 kg 1*12
90 kg 3*12

Upptäckte att jag glömt att ta med mig magnesium idag Jag kan inte högreppa med OL-stänger med handsvett... Tränar dessutom på ett sånt där fint gym utan smuts och för stora vikter, inte ett dammkorn manga nånstans. Folk här använder helt enkelt inte magnesium. Chansar ändå med att gå fram till den biffigaste killen på gymmet och frågar om han har. Han har, och lånar gladeligen ut till mig. Dagens ros till honom

Rumänska marklyft
20 kg 1*12
40 kg 2*12

Shit, här bränns det i ryggen. Inte underskatta lätta vikter efter några set monstermark.

Marklyft med ryckgrepp
40 kg 2*12

Ryggresningar
1*12
+ 15 kg 3*12

Wow, det här kändes underbart i baksida lår!

Sittande legcurl
1*12

Kass övning, förstår mig inte på maskiner

Utfallssteg bakåt
20 kg 1*24
30 kg 1*24
40 kg 1*24

Tyngre än utfallssteg framåt och en bra bålövning eftersom man måste hålla balansen också så att man inte välter.

Utfallshopp
1*30

Senast redigerad av tiny den 2013-02-26 klockan 21:18.
Gammal 2013-02-26, 21:22   #13
juulia_
Registered User

juulia_s avatar

Jäklar vilket pass. Gissar på att du kommer vara rejält slut i både ben och ländrygg imorgon!
Gammal 2013-02-27, 21:00   #14
tiny
Registered User

tinys avatar

Idag har jag varit ute på en promenad på isen i stan med mina fina tjejer, varmt och halkigt, våren fortsätter

Bänkpress
20 kg 1*15
30 kg 1*12
45 kg 1*12, 11, 9

Kände mig jättestark idag, kan bero på att jag förra passet jag skulle köra bänkpress valde att köra plana hantelpressar istället, vila sig i form is the shit! Fiskade upp en random kille som passade mig, har väldigt svårt att lyfta ut stången själv eftersom kroken är för högt upp. Klarade dock på första setet på 45 kg, envist men farligt.

Lutande hantelpress
10 kg 1*12
17,5 kg 1*11, 8 dropset + 12,5 (med stopp) -->12
15 kg 1*10

Supersets:

Militärpress
20 kg 2*12
17,5 kg 1*12

Hantelsidolyft
4 kg 1*12
5 kg 2*12
6 kg 2*12

Scullcrushers
10 kg 3*12
12,5 kg 1*10

Pushdowns
2*12

Senast redigerad av tiny den 2013-02-27 klockan 21:02.
Gammal 2013-02-28, 06:20   #15
tiny
Registered User

tinys avatar

Wink

Somnar för sent och vaknar för tidigt, sitter jag nu här och skriver ett inlägg fast jag inte tränat.

Har haft två riktigt härliga dagar, med sol, vår och vänner. Fått en riktig energikick och varit gladare än på mycket länge. Skejtturen i skogen med sol och 10+ var verkligen toppen, i klass med meningen med livet!
Jag har inte pluggat på två dagar alls, vilket jag helt klart varit medveten om men proriterat bort för att göra annat. Kan tycka att det varit värt det med tanke på hur pigg och glad jag nu känner mig. Haft en lång dyster period där inget varit särskilt kul och livet gått som en bergochdalbana i övrigt.

På kvällen när vi skulle sova, pigg och pladdrig som jag var översköljde jag min pojkvän med tusen komplimanger om hur perfekt, snygg, smart och biffig han är. Hur många barn jag vill ha med honom och diverse andra högt stående kärleksförklaringar Sen bytte jag ämne och frågade honom om han trodde att det var vanligt att tjejer som tävlar i bodyfitness dopar sig, då jag tycker att det är konstigt att de kan bli så hårda bara av att äta kvarg och broccoli Det tycktes som min pojkvän blev lite sur med tanke på att han svarade att de äter nyttigt hela tiden och går ner i vikt, du äter ju mer än mig.Check, jag är fet och kan inte gå ner i vikt för att jag saknar disciplin. Kanske hade varit ett relevant svar om jag frågat honom hur jag ska göra för att bli smal. Sen fortsatte han med att säga att jag aldrig är i skolan, det enda jag gör är att tänka på träning, hela mitt liv verkar kretsa kring det. Shit, han vågar slänga fler kängor på mig! Antingen har han haft en riktigt dålig dag och är irriterad för att jag är glad eller så hatar han helt enkelt mig

Efter det kunde jag inte somna på en kvart, eftersom han med djupa suckar och frenetiskt klösande på sin kropp visade hur irriterad han var på att jag inte kunde somna utan bara låg och andades på ett sånt där avslöjande sätt. Vid ett tillfälle vände han sig om och sa att, "kan du inte sova, jag har tenta imorrn". Ja, lite dåligt samvete kanske får mig att slockna på en gång? Killen har verkligen talets gåva.

Jag steg upp och gick och la mig i lilla rummet istället, där jag fick tänka i fred utan att jag behövde oroa mig för att han skulle kunna höra hur högt min skalle knakade och jag kunde somna ganska snabbt. Sen vaknade jag 4.30 och tänkte att nu var det minsann dags att stiga upp. Men det var det tydligen inte.

Idag ska jag gå till skolan.

Senast redigerad av tiny den 2013-02-28 klockan 06:29.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:10.