Tänkte se om någon här har några förslag...
När jag var 20 så råkade jag ut för en trafikolycka med ganska allvarliga skador som följd och lång tid på sjukhus. Olyckan var en singelolycka där min bil kanade in med sidan i ett träd. Skadorna läkte och jag var igång med livet igen.
Men efter ca 3år så började jag få ont i ryggen, och märkte även att jag hade kraftig obalans på musklerna i ryggen och såg "sned" ut. Började gå till läkare som inte tyckte det var något att bry sej om. Vidare till sjukgymnast som hade samma åsikt men fick några bakåt böjövning för ryggen som inte gjorde någon nytta utan jag fick ondare hela tiden men ingen mer hjälp från sjukgymnast.
Utan jag gick till olika natrapater och kiropraktorer som kostade mängder med pengar fast gjorde ingen nytta.
För ca 3år sedan när jag egentligen gett upp, så fick jag tips om en kiropraktor som krävde att man tog röntgenbilder på ryggen när man står normalt.
På dessa ser man att bäckenet och första ryggkotan inte ligger i linje (rakt).
Detta behandlar han så att jag kännr mej smärtfri tills jag belastar ryggen samtidigt som jag vrider mej vänster då sprakar det till i ryggen och hela jag ser sned ut igen och smärtan är tillbaka.
Så frågan är om det finns några övningar som ser till att kotorna stabiliseras och inte vrider sej i fel läge igen?
Jag gör övningar nu från denna boken
http://www.adlibris.com/se/product.a...FQMx3wodyy2_Xg och har märkt att min rygg håller sej bättre.
Jag är:
man
39år
190cm
95kg
Tränat seriöst styrketräning från jag var 18 år tills 3år sedan.