Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Tävlingsforum > Styrkesport > Tävlingar och serien

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-08-15, 19:23   #1
Hirvis
My warm-up>your 1RM
 
Reg.datum: Sep 2006
Inlägg: 564
Nordiska mästerskapen i SL/bänkpress i Örebro 25-26/8

På tal om dåligt uppmärksammade tävlingar. Är det jag som är dålig på att leta eller finns det ingen info om tider för denna tävling? Hittar inget på tävlingens hemsida och det känns ju lite märkligt att det inte finns tex starttider och gruppindelning, det är trots allt ett internationellt mästerskap.
Tävlingen är ju nästa vecka och final nomination var den 4:e augusti. Länk till tävlingens hemsida: http://www.orebrokk.org/nm/index.htm
Hirvis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-15, 20:06   #2
Mapa
Herrmapa
 
Mapas avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Ort: örebro
Inlägg: 11 200
Enligt ansvarig för hemsidan ska tider komma upp under kvällen eller morgondagen
__________________
Team Elite Body Science
Bloggen
Mapa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-15, 20:15   #3
Deceiver85
Bänkpress
 
Deceiver85s avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Ort: Örebro
Inlägg: 12 807
Det har varit lite kommunikationsstrul med de sista nomineringarna och därför även starttiderna, men nu är dem uppe:

Citat:
Saturday : Powerlifting

Weigh-in : kl. 08:00 - 09:30 (women, all classes) & kl. 11:00-12:30 (men, all classes)
Start women (all weight classes): kl.10:00
Start men (all weight classes): kl.13:00

Sunday: Bench Press

Weigh-in : kl.08.9.30 (one group)
Start women (all weight classes): kl.10:00
Start men (all weight classes): kl.11:00
Nominerade finner du här: Styrkelyft & Bänkpress

Är det något mer, tveka inte att fråga i tråden.
__________________
Journal / Blogg / ÖKK
Deceiver85 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-15, 23:58   #4
Hirvis
My warm-up>your 1RM
 
Reg.datum: Sep 2006
Inlägg: 564
Citat:
Ursprungligen postat av Deceiver85 Visa inlägg
Det har varit lite kommunikationsstrul med de sista nomineringarna och därför även starttiderna, men nu är dem uppe:



Nominerade finner du här: Styrkelyft & Bänkpress

Är det något mer, tveka inte att fråga i tråden.
Det var snabbt jobbat

Jag tycker att det är oerhört tråkigt, både för er som arrangör och för deltagarna, att det bara är Sverige och Finland som verkar bry sig om denna tävling. Dessa två länder står för 85% av alla deltagare. Man måste ju fråga sig om det är någon idé att fortsätta med detta mästerskap, vi kan ju lika gärna anordna finnkampen i SL/bänk istället.
Hirvis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-16, 09:41   #5
Deceiver85
Bänkpress
 
Deceiver85s avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Ort: Örebro
Inlägg: 12 807
Citat:
Ursprungligen postat av Hirvis Visa inlägg
Jag tycker att det är oerhört tråkigt, både för er som arrangör och för deltagarna, att det bara är Sverige och Finland som verkar bry sig om denna tävling. Dessa två länder står för 85% av alla deltagare. Man måste ju fråga sig om det är någon idé att fortsätta med detta mästerskap, vi kan ju lika gärna anordna finnkampen i SL/bänk istället.
Jag kan inte annat än hålla med. Jag har flera gånger själv varit i tankarna om man behöver ett nordiskt styrkelyftförbund överhuvudtaget. Förbundet tycks mest vara en papperskonstruktion, och som du säger, intresset för de Nordiska Mästerskapen är tämligen lågt. Visst är det en kul tävling (alla SL/BP-tävlingar är roliga), men vad fyller den för syfte egentligen?
__________________
Journal / Blogg / ÖKK
Deceiver85 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-16, 09:46   #6
Mart|n
Televinken.
 
Mart|ns avatar
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Löddeköpinge
Inlägg: 8 089
Blir lite off topic från mig med. Finns det andra regioner i europa som har gått ihopa och gjort liknande förbund som t.ex. det nordiska?
__________________
I lift things up and put them down | Certified Captain of Crush | Hur man stänger CoC #4 | Min träningsdagbok
Vikings never gave a shit how they looked when they swung the axe, only that the axe landed hard and with purpose.
Mart|n är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-16, 11:11   #7
O.W.
OLW ?
 
O.W.s avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Ort: Solna
Inlägg: 5 028
Citat:
Ursprungligen postat av mart|n Visa inlägg
blir lite off topic från mig med. Finns det andra regioner i europa som har gått ihopa och gjort liknande förbund som t.ex. Det nordiska?
wec?
__________________
Borta
STK
umeapower
Citat:
Ursprungligen postat av JimmyP;
"Styrkelyft är viktigare än Julen"
O.W. är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-16, 12:21   #8
Hoosier
Registered User
 
Hoosiers avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Cph, Danmark
Inlägg: 1 074
Citat:
Ursprungligen postat av Deceiver85 Visa inlägg
Det har varit lite kommunikationsstrul med de sista nomineringarna och därför även starttiderna, men nu är dem uppe:



Nominerade finner du här: Styrkelyft & Bänkpress

Är det något mer, tveka inte att fråga i tråden.
Jeg har desværre måtte melde afbud grundet problemer med et ribben (revben), som også drillede mig op til og under EM. Så jeg kommer desværre heller ikke (Kathrine Bak, 72).
Hoosier är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-16, 12:41   #9
Deceiver85
Bänkpress
 
Deceiver85s avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Ort: Örebro
Inlägg: 12 807
Citat:
Ursprungligen postat av O.W. Visa inlägg
wec?
Western European cup lyder väl under EPF och har inget eget förbund? Eller?

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
__________________
Journal / Blogg / ÖKK
Deceiver85 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-16, 12:42   #10
Deceiver85
Bänkpress
 
Deceiver85s avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Ort: Örebro
Inlägg: 12 807
Citat:
Ursprungligen postat av Hoosier Visa inlägg
Jeg har desværre måtte melde afbud grundet problemer med et ribben (revben), som også drillede mig op til og under EM. Så jeg kommer desværre heller ikke (Kathrine Bak, 72).
Tråkigt att höra, hoppas revbenet blir bra snart.

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
__________________
Journal / Blogg / ÖKK
Deceiver85 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-16, 13:40   #11
O.W.
OLW ?
 
O.W.s avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Ort: Solna
Inlägg: 5 028
Citat:
Ursprungligen postat av Deceiver85 Visa inlägg
Western European cup lyder väl under EPF och har inget eget förbund? Eller?

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
Nej. Jag tänkte mest på att det var ett regionalt mästerskap i Europa. WEC ligger en månad senare än nordiska och det är ditt norrmännen skickar ett landslag också, jag antar istället för till nordiska. Till nordiska har jag för mig jag läste att lyftare från Norge fick nominera sig själva och NSF godkänna, lyftarna får betala själva.

Några tankar som poppar upp är ifall Sverige också ska satsa på WEC istället för nordiska? Kommer WEC finnas kvar med alla andra mästerskap som ska rymmas i kalendern? (känns lite som ett mästerskap för att västlyftare ska ha chansen att vinna och det brukar inte vara speciellt många deltagare. Eller varför startades det? Kanske ska vi starta EU-mästerskap där bara EU-länder får vara med?
__________________
Borta
STK
umeapower
Citat:
Ursprungligen postat av JimmyP;
"Styrkelyft är viktigare än Julen"
O.W. är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-16, 14:12   #12
Deceiver85
Bänkpress
 
Deceiver85s avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Ort: Örebro
Inlägg: 12 807
Citat:
Ursprungligen postat av O.W. Visa inlägg
Några tankar som poppar upp är ifall Sverige också ska satsa på WEC istället för nordiska? Kommer WEC finnas kvar med alla andra mästerskap som ska rymmas i kalendern? (känns lite som ett mästerskap för att västlyftare ska ha chansen att vinna och det brukar inte vara speciellt många deltagare. Eller varför startades det? Kanske ska vi starta EU-mästerskap där bara EU-länder får vara med?
Det känns som att det här är lite anledningen till varför WEC finns, som en motreaktion till den östeuropeiska dominansen inom styrkelyft.

Karro var inne på ett intressant spår i EM-tråden, och det är att lägga mästerskapen vartannat år istället för varje. Jag tror att det är något i den stilen SL/BP måste göra i slutändan, dels för att ge varje enskilt mästerskap större prestige men också för att få en bättre tävlingskalender för lyftarna, med längre träningsperioder och lättade krav om att hålla en hög nivå.
__________________
Journal / Blogg / ÖKK
Deceiver85 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-16, 15:05   #13
mini
Svensk mästarinna 2011.
 
minis avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Sundbyberg
Inlägg: 12 717
Om inte alla länder inom NPF tycker att det är värt att ha ett NM känns det ju lite ovärt. Det är svårt nog att få ekonomi i den tävlingen. Kanske har senior-tävlingen spelat ut sin roll. För ungdomar och juniorer tycker jag att den fyller en funktion då det är den enda tävlingen som är ett steg ovanför SM (där alla som vill får vara med) men under EM/VM (där det är medaljchans som gäller.)

NPF har, eller hade åtminstone, ett ytterligare syfte, och det är/var att stärka oss små nordiska länder i EPF/IPF. Att samarbeta i internationella frågor mellan länder som har en ganska lika syn på många sätt hur idrotten bör bedrivas och vilka frågor som är viktiga gör att vår röst blir starkare.
__________________
STK
Andra bullar
mini är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-21, 13:59   #14
Deceiver85
Bänkpress
 
Deceiver85s avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Ort: Örebro
Inlägg: 12 807
Lite nyheter inför NM nu i helgen:

* Webbsänding kommer att ske via http://styrkelyft.qrodo.tv/, courtesy of Thomas Högberg som roddar detta. Vi ska försöka fixa ljudet bättre den här gången, på U/J-SM stördes sändningen lite av bakgrundsljud.

* Powerzite kommer att finnas på plats med försäljning av SL-utrustning.

* 100st affischer av följande har tryckts upp på varierande ställen i Örebro med omnejd.

__________________
Journal / Blogg / ÖKK
Deceiver85 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-21, 14:00   #15
kjell33
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 3 928
Snyggt!
kjell33 är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:21.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)