Blir mitt första inlägg här på forumet, men jag har läst under en längre tid. Tänkte lägga in lite bakgrundsfakta till mina bilder om det kan vara intressant.
Jag är 184 cm lång, var kraftigt överviktig på 140 kg för lite över 3 år sedan men tog då tag i min vikt och tog mig ner till 73,4 kg. Under resans gång fastnade jag för kroppsbyggarkulturen och jag lyckades nästan halvera min kroppsvikt. Det är fullt möjligt att jag har vägt mer än 140 kg då jag inte var särskilt benägen till att väga mig ofta när jag var så pass överviktig.
Min diet (då jag började bli mer noggrann med min kost) bestod av ett högt proteinintag, medel på fett och kolhydrater som den källa jag kontinuerligt sänkte på.
Min träning har till största del bestått av styrketräning. Körde även en del kondition under en viss tid, men framförallt var det styrketräning och promenader som stod för viktnedgången.
I dagsläget väger jag 84 kg. Försöker bygga mig sakta men säkert större, men gör det med återhållsamhet då en eventuellt operation av överflödigt skinn är aktuellt.
Min förhoppning är att jag på något sätt kan inspirera till era egna personliga resor, vad de än må vara. Kan villigt erkänna att jag gjort många misstag under resans gång och att jag skulle säkert ha gynnats av att dra mer lärdom från andra. Men envis som jag var så skulle det mesta göras på egen hand. Det har dock blivit en värdefull lärdom för mig.
Önskar alla lycka till som är mitt uppe i sina egna "projekt", då jag vet hur tufft det kan kännas emellanåt. Kör hårt!