Yo folks!
Tänkte att det var på tiden för mig att starta journal då jag väldigt gärna skulle vilja få feedback på min träning (vikter, utförande, fysik etc.), samt att jag troligtvis kommer bli mer taggad att träna då jag förhoppningsvis kommer att få en del som följer journalen osv.
Köpte kort på World Class i Linköping september 2009 (då jag började 1:an i gymnasiet) och har tränat där kontinuerligt sedan dess. Hade innan dess kört oseriöst (konstigt upplägg, dåligt utförande, lite mat) 3-4 månader. Så man kan säga att jag har kört seriöst i ungefär 1½ år. Har även börjat med MMA sedan september 2010, har alltså kört nästan ett halvår, fortfarande riktig nybörjare. Dessa pass kommer jag dock troligtvis inte skriva om.
I journalen kommer jag att lägga upp vikter, set, repetitioner, filmer samt bilder naturligtvis. Kör just nu med programmet Stronglifts 5x5 (för att läsa mer om detta:
http://stronglifts.com/) och tycker det fungerar grymt bra!
Varierar mellan två pass (pass A och pass B) med övningarna i följande ordning:
Pass
A:
Knäböj 5x5
Bänk 5x5
Roddar med kroppsvikten i smithmaskin 3xfailure
Stående/sittande vadpress oftast 4x10 (har lagt till denna övning till programmet)
Pass
B:
Knäböj 5x5
Militärpress 5x5
Marklyft 1x5
Chins 3xfailure
Tränar på tisdag, torsdag och söndag, så under dessa dagar kan ni förvänta er uppdatering av journalen om annat inte kommer i vägen.
Kropppsvikt, ålder och PBs såklart också:
Kroppsvikt: 71 kg
Ålder: 17 (sen 93:a, fyller 5 november)
Knäböj: 115 kg (sen september 2010)
Bänkpress: 95 kg (sen januari 2011)
Marklyft: 150 kg (sen november 2010)
Alltså relativt färska stats, men har en del att hämta i böj och bänk känner jag, dröjer väl några veckor innan jag maxar där igen.
Kör tungt!