Hallå!
Fredrik här, tidigare medlem här(under nickena ramagoen/ramagon), vissa känner igen det nicket andra inte.
Jag la av med träningen för 2 år sen pågrundav 2 skador. En som jag fick i höften och en i axeln. Då axeln läkt väldigt bra har jag kört igång igen med bänkpress och kommer satsa på ren bänkpress för att börja tävla i höst.
Tidigare tävling samt träning bestod av OL där jag faktiskt hann med en tävling. Gick över till styrkelyft pågrundav axeln och där funkade det otroligt bra tills jag pangade höften i ett 130kg böj med 60kg band, hamnade snett. Körde dock vidare och gjorde PB på 160kg med 60kg band. Efter det passet har jag inte kört tung böj nån gång igen.
Jag har tröttnat på min höft och jag bestämmer mig nu för att inte vänta mer på den utan kommer satsa helt och hållet på bänkpressen tills höften blir bra, nån gång i livet. Jag har tränat en vecka och går allt bra under hösten kommer jag gå ner i vikt till 82.5kgs klassen samt försöka tävla. Man hann äta upp sig ordentligt på 2 år
Schemat har Mapa lagt upp åt mig och matschemat har pridge gjort åt mig, vilket jag tackar otroligt mycket för då man känner att man inte kommer ihåg så mycket om sånt när man struntat i kroppen under så lång tid.
Här kommer i allafall lite stats om mig:
Född 1990, d.v.s. 20 år nu
178cm lång.
cirka 102-104kg tung.
Tidigare stats vikter:
Stöt 105kg vägandes runt 75kg
Ryck runt 70-75kg samma vikt
Knäböj 160kg med 60kg band vägandes under 82kg
Bänkpress 107.5kg vägande under 82
Marklyft 200kg vägandes under 82kg
RAW
Jag har som mål att gå ner i 82.5kgs klassen och sedan jobba mig upp. Om jag inte vill vara kvar där.
Tränar bänkpress 3 gånger i veckan.
I övrigt jobbar jag heltid dagtid
Undrar ni något äre bara att fråga!
MVH Fredrik