Hej!
Jag heter Rasmus. Jag är fyllda 16, alltså 92a. Jag hade tänkt att starta en journal som jag ska skriva då och då i (vid mån av tid och lust) i största del för att se mina egna ökningar, få hjälp i form av kritik o dyl. Sen ett plus om jag kanske kunde inspirera någon annan förvirrad tonåring.
Träning.
Mitt tränings upplägg är lite ostabilt för tillfället då jag inte vet hur det blir med brottning o vise versa. Men satt faktiskt igår med en kompis och snackade snabbt igenom ett tränings schema vilket blev:
Bröst/Triceps
Biceps/Axlar
Ben/Rygg
Vilket visade sig vara mer eller mindre på pricken likt The beef couple Oskar und Alex!

(
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/s...d.php?t=112041)
Och hur det än går med brottningen i fortsättningen är det snart sommar, då jag inte tränar brottning alls. Då hade jag tänkt att försöka köra 3 split (som ovan), vila 1, träna 3, vila 2, träna 3 osv osv.
Förbränning
Löper någon gång i månaden runt milen med pappa. Sedan har jag börjat med 30-40minuter morgon promenader mån-tors. Sen blir det ibland brottning.
Kost
För tillfället äter jag vanlig mat och försöker äta så mycket som möjligt. Har kosttillskott vilket
sällan används. Sen jag läste Beefcake's journal hur hans ungefärliga matupplägg var, har jag försökt börja byta ut en del kolhydrater mot protein. Numera mycket kesella och keso bl a!
Lite Stats.
Vikt: 72kg.
Längd: 1.78.
Bänkpress: 1x1 - 95kg.
Knäböj: 3x6 - 90kg.
Marklyft: 3x6 - 100kg.
Biceps curl med 20kg's stång: 3x6 - 40kg.
(Börtilläga jag är ny ang böj o mark pga ryggskador.)
MÅL!
Bli grooooooooovf fast ändå hyfsat hård i kroppen. En fysik som får damerna drägla efter en på beachen! Sen allt det här må bra snacket!

Vill kunna träna hela mitt liv. Sen kortsiktigt, vilket varit mitt mål sen jag var liten är att ta 100kg i bänkpress innan jag går ur nian, vilket är ca 7 veckor

(bara för att pappa gjorde det på sin tid).
De färskaste/bästa bilderna jag hittade.
Kommer fler snarast med BÄTTRE kvalité, även ev. mått.
yes.jpg