Välkommen!
Simon; Spelat fotboll regelbundet sedan 5 års ålder. I senare år på lite högre nivå, cirkus 5 träningar/matcher i veckan i stort sett året runt. Spelar mittback i Varbergs GIF juniorlag. (Bronsmedalj i inomhusfotboll 2009, 10:onde plats utomhus fotboll 2007 t.ex.).
Nu när andra klubbar och A-laget skriker efter hjälp och splittrar våran goa -92trupp så har jag tappat sugen med fotbollen och tänkte ta tag i mitt gymmande som mest har vart för att hålla igång kroppen de dagar man inte tränar. Detta har mest vart på skoj, med liten kunskap om övningar och kost.
Kost.
Då jag sedan barnsben har varit en stor fantast av godis i kopiösa mängder och alltid haft tanken att sluta upp med skiten som både drar pengar och energi i bakhuvudet sedan elitsatsningen i fotboll tog start (lång mening, huh?) så har jag bestämt mig på allvar att sluta. Ska istället hålla mig till riktig mat, och protteshakers vid behov som jag har ståendes dammiga inne i skafferiet.
Stats
Vikt: 81kg
Längd: 187 cm
Bänkpress: 75 kg
Marklyft: 2x6 90 kg
Knäböj: -
Har aldrig maxat riktigt varken marklyft eller knäböj. Första gången jag körde med Raschmus så blev det 2x6 på 90 kg där jag kände att jag hade mycket mer att ge men ville inte skada ryggen eller liknande då min teknik inte var den bästa!
Muskelgrupper
Bröst + Triceps.
Rygg + Biceps.
Axlar + mage.
Ben + övrigt.
Kommer inte följa någon speciell ordning utan träna det jag känner för och inte behöver vila.
Ser det OK ut?
Mål innan 15 mars.
- Nyttigare
- Öka muskelmassa
- Beachen 09

- bänkpress: 80
- knäböj: 125
- marklyft: 130
Övrigt
Känner att jag skulle behöva något extra för min nytändning med träningen. skulle vilja höra kunnigas åsikter om kreatin och liknande.
Auf wiedersehen