Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-10-01, 12:18   #1
blaki
Registered User

blakis avatar

Reg.datum: Aug 2008
Blaki kliver in på arenan igen

Nu är det dags. Efter ett halvår av sporadisk småtränande och en hel del undanflykter har jag bestämt mig för att hitta tillbaka till träningsglädjen och motivationen, och som en bonus även formen och mukklerna. År av träning på trista källargym utan nåt egentligt mål har gjort att jag helt enkelt tröttnat.
Min strategi för att återigen förknippa träning med nåt kul och posistivt har bland annat varit att försöka formulera just ett mål. Men det går inte så bra så jag får återkomma till det.
Ett annat sätt som jag tror kan funka för att få in lite glädje mellan hantlarna och skivstängerna är att jag nu köpt gymkort på ett ställe med både gym, simhall och gruppträning. Gym kommer fortfarande att vara träningsform #1, men nu kan jag variera lite. Hurra! Gymmet har dessutom stora fönster...underbart. Simning är suveränt för min dåliga höft (nej jag är inte 83 år). Pass är skönt när man inte orkar planera sin träning själv utan vill ha nån som säger åt en vad man ska göra. Är annars en ensamvarg på gymmet. Promenader tar jag också eftersom jag innerst inne är ett skogstroll.

Mina muskler har i skrivande stund börjat utveckla någon sorts mjuk vaddering runt om, och denna trivs jag INTE med. Så den ska bort! Liknar kanske nån sorts mål men jag vill ha mer mål än så. Ska återfå mina chinstalanger också, älskar chins men har blivit rädd för att prova nu

Ja, jag börjar så och återkommer med träningsprogram!
blaki är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-02, 23:10   #2
blaki
Registered User

blakis avatar

Perkele, jobb och migrän har satt stopp för min planerade träning. Ska göra en smärre operation imorn men hoppas vara fit for träning efter det. Dammit, jag är så peppad på att träna men det vill sig inte... Efter operationen kan jag dock återgå till mina "vanliga" tabletter mot migrän så då slipper jag iaf det abret. Måste fasen göra nåt åt denna huvudvärk. En annan dag.
Gammal 2008-10-03, 09:22   #3
LadyInsane
Starkare

LadyInsanes avatar

Reg.datum: Jan 2007
Skön journal.. Kan man få mer stats? Hur gammal är du? Tjej eller hur?
LadyInsane är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-05, 14:57   #4
blaki
Registered User

blakis avatar

Haha ja...en träningsjournal utan träning!

Oki här är lite siffror och grejer som säger vem jag är (?):
-Tjej (vet inte varför folk ständigt tror att jag är kille men det måste vara för att jag...äh vetefan)
- 25 år om 22dgr
- 172cm lång
- 64 kg tung

Träningsbakgrund:
I grunden är jag hästtjej. Dock räcker det inte till som enda träningsform, och sedan jag flyttade till hufvudstaden har jag helt lagt den biten på hyllan. Boxning sysslade jag med under gymnasietiden (SBK, Sundsvalls boxningsklubb). Därefter har det varit gym, gym och åter gym. Mest för att jag tyckte det var kul (oj! först skrev jag att vet var ***! Var det en freudiansk felskrivning?) men också såklart för att det är snyggt med muskler.

Här kommer gårdagens träning, uppstartspass kan man säga! Mitt nyopererade öga protesterade dock lite så det blev ett soft pass. Lika bra det för annars hade jag varit förstörd idag.

Roddmaskin som uppvärmning.
Benpress, 5 set (ögat började bulta).
Höftadduktion (tjejövning, jag vet) 3 set
Benextenstion 4 set
Tåhävningar (ögat nöjt) 30X3 på varje vad
Axelpress 3 set (var tänkt fyra men jag tog fel hantlar så jag blev helt knäckt)
Biceps 4 set

Därefter less och promenerade hem på 35 min.

Så vad säger man...inget jättesvettigt pass direkt men iaf ett besök på gymmet. Hoppas på bättre tryck idag (överallt förutom i ögat).
Gammal 2008-10-05, 21:10   #5
LadyInsane
Starkare

LadyInsanes avatar

Reg.datum: Jan 2007
64kg på 172kg låter ju som en bra vikt. Låter som en bra grund att köra hårt på. Ska du deffa eller lägga på dig muskler?
LadyInsane är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-06, 05:46   #6
blaki
Registered User

blakis avatar

Jag ska lite av båda kan man säga! Gå ner i vikt men ändå skaffa mig mer muskler. Låter lite motsägelsefullt, jag vet, men min "vanliga" vikt när jag tränar är 62kr och det ha rjag vägt i flera år nu. När jag slutar träna brukar jag gå ned i vikt, men efter mitt halvårslånga uppehåll så gick jag först ned i vikt och sen upp igen till 64! Så dessa kilon skall omfördelas tillbaka till sin ursprungliga plats Dock är jag inte så viktfixerad utan jag känner i kroppen när det känns bra helt enkelt!
Gammal 2008-10-06, 05:51   #7
blaki
Registered User

blakis avatar

Söndagens träning; ett kort ryggpass (det var det eller ingenting).

Ryggresningar 20 x 3
Latsdrag 45kg 10x4
Hantelrodd 13,8kg 15x4

Kändes bra, dock trist med tidspress för jag var på hugget

Måndagens träning (i förskott):
Pump 1h! Ser jag fram emot, var åratal sedan sist.
Gammal 2008-10-06, 06:33   #8
martikainen
Lever på gamla meriter

martikainens avatar

Reg.datum: May 2008
Du verkar ju ha stark rygg också, denna ska bli kul att följa, Lycka till!
Gammal 2008-10-06, 20:55   #9
blaki
Registered User

blakis avatar

Tack Och starkare ska den bli!

Dagens träning:

Pumpen inställd, blev gym ist.
Cykel som uppvärmning.

MAGE
-Favoritövning utan namn (liggandes på rygg på bänk, benen pendlandes ned till marken och sedan upp i luften, rumpan ska då också lyfta från bänken) 30x4

- Magens sida (hantel i ena handen, luta ned åt sidan och upp igen) 16,5kg 20x4

- Hängande från chinsräcke, upp med benen i en cirkel (böjda ben, annars skulle jag dö) 14+10+10

TRICEPS

-Triceps-pushups mellan två bänkar, 15kg viktplatta i knät. 15x5

-Cablecross, triceps med rep 25kg, 12x4

UNDERARMAR
En liten bonusövning! Viktplatta som hänger i rep på en "pinne", rullas upp med raka armar. 2,5kg vikt, upp och ned tre ggr.

Tips på bra tricepsövningar mottages tacksamt! Har lite knepiga armbågar, kanske beror på att de är överrörliga. Får "kärringstötar" av många tricepsövningar så jag har svårt att hitta några som funkar..
Gammal 2008-10-07, 19:01   #10
blaki
Registered User

blakis avatar

Dagens övningar ser ut som följer:

Uppvärmning
Blandade småhopp

BOOBIES

Bänk
40 kg, 12reps (r)
45 kg, 8r+5r
42,5 kg, 7r+5r
Hantlar på snedbänk
13,8 kg, 8r+6r+6r
Mysko övning där man ligger med ena axeln på bänken och har resten av kroppen snett ut från bänken och i yttre handen håller man en hantel som man för upp och utåt sidan
6,3 kg, 10r+10r på vardera sida

BEN
Benböj
45kg 12rx4set
Fido
30 stora, 30 små på varje ben x 3
Tåhävningar
30 på vardera vad x 3

Kul pass, är dock fortfarande i uppstartfasen så jag får bromsa mig själv lite och inte lasta på för mkt. Vill inte bli sjuk och få ännu ett träningsuppehåll..

Nu är det dags för min favoritsallad med kräftstjärtar, mmmmm.......är beroende av den!

Over and out.
Gammal 2008-10-07, 21:26   #11
myggan
mot 100 pannor

myggans avatar

Reg.datum: Dec 2004
Blandade småhopp låter kul Det skall jag också börja med!
Bodde du i Sundsvall innan ? Jag bor bara 8 mil från Sundsvall nu. Trivdes du där ?

Du verkar träna på bra! Snart kan du lämna småhoppen på hyllan och göra avancerade jättehopp!
myggan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-07, 22:14   #12
blaki
Registered User

blakis avatar

Jajjamen jag är Sundsvallare ursprungligen! Hmm åtta mil från S-vall...var hamnar vi då? Hudik? Eller norrut, uppåt Kramforstrakterna? Eller nej, Sandö såklart! Du är ju blivande brandman såg jag. Kul och coolt! Trivdes bra i S-vall men det var dags för nåt nytt så för snart två år sedan flyttade jag till Sthlm. Trivs oväntat bra, hade aldrig trott att jag skulle bosätta mig här Är du norrifrån ursprungligen?

Yes snart är det färdigt med mysandet och då jäklar ska ni få se på jättehopp!
Gammal 2008-10-07, 22:33   #13
eleni
Kissemiss

elenis avatar

Reg.datum: May 2006
Nä men titta! Du har ju startat journal!
Ska följas!!!
eleni är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-08, 10:53   #14
myggan
mot 100 pannor

myggans avatar

Reg.datum: Dec 2004
Citat:
Ursprungligen postat av blaki Visa inlägg
Jajjamen jag är Sundsvallare ursprungligen! Hmm åtta mil från S-vall...var hamnar vi då? Hudik? Eller norrut, uppåt Kramforstrakterna? Eller nej, Sandö såklart! Du är ju blivande brandman såg jag. Kul och coolt! Trivdes bra i S-vall men det var dags för nåt nytt så för snart två år sedan flyttade jag till Sthlm. Trivs oväntat bra, hade aldrig trott att jag skulle bosätta mig här Är du norrifrån ursprungligen?

Yes snart är det färdigt med mysandet och då jäklar ska ni få se på jättehopp!
Japp bor på Sandö. Sundsvall verkar vara en trevlig stad.
Vad händer i Sthlm då? Studier kanske ?
Jag är från Göteborg ursprungligen så det känns kul att testa på livet som "norrlänning"
myggan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-08, 21:21   #15
blaki
Registered User

blakis avatar

Citat:
Ursprungligen postat av eleni Visa inlägg
Nä men titta! Du har ju startat journal!
Ska följas!!!
Jajjamen det har jag! Och jag har börjat träna också Kul att ha dig här Eleni, du är en liten soltråle!

Citat:
Ursprungligen postat av myggan Visa inlägg
Japp bor på Sandö. Sundsvall verkar vara en trevlig stad.
Vad händer i Sthlm då? Studier kanske ?
Jag är från Göteborg ursprungligen så det känns kul att testa på livet som "norrlänning"
Ja S-vall är jättefint! Mycket bra sommarstad, vintern där nu för tiden är inget vidare tyvärr Jag jobbar här i Sthlm, pluggandet är över tack och lov! Oj, Gbg! Är Sandö enda stället där brandmän utbildas eller var det självvalt?

Oki här är onsdagens träning: ingenting. Vila!

Nu ska jag kolla på L-word, har snart sett halva andra säsongen.
Be careful out there!

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:51.