Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-12-06, 00:21   #1
Dado
Registered User
 
Dados avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 7
Smile 92:a i jakt på muskelmassa

Har under faktiskt hela 12 år ägnat mig åt att spela fotboll. Har alltid varit väldigt aktiv vilket bidragit till att jag haft helt okej kondition och varit "välträndad". Är dock ingen spinkig kille utan har en ganska bra grund att bygga på, enligt de flesta. Har dock sedan i maj jobbat på en pizzeria, vilket gjorde att jag la av med fotbollen. Började dock gymma i mitten av september.

Började alltså för ca 8 veckor sedan att gymma. Den första veckan kan man nästan inte räkna med, då det var "känn på maskinerna" perioden.

Väger just nu 62 kg och är 170 cm skitlång.

Vad gäller kost har jag valt att avstå från kosttillskott. Har efter en del läsande samt speciella råd från utbildade idrotts lärare samt instruktörer fått bekräftat att det alltså inte alls är nödvändigt om man äter rätt. Och det är jag inte direkt dålig på. Speciellt frukosten innehåller mycket havregryn, liksom kvällen. Annars är det lunch, 2 bannaner efter gymmandet + lunch som står för den vardagliga kosten. Undviker även kakor och dylikt!

Alltid bra att kunna få feedback på vad man gör. Dvs, om man gör rätt, vad som görs fel samt vad som kan förbättras. Har därav även modifierat mitt gymschema under tidens gång då jag lagt in fler och kanske "bättre övningar.

Såhär ser mitt schema ut:

Mån: Bröst - Hantelpress övre delen, Bänkpress flat och Pecdeck.
Mage – Maskincrunches, Omvända crunches.
Ons: Biceps - Stångcurl, Hammercurl, och Kabelcurl. Underarmar – Sittande omvända curls.
Tors: Axlar – Sittande axelpress, Sidolyft och Stående frammåtböjda sidolyft. Triceps - Pushdown, Smal bänkpress och Liggande tricepspress.
Fre: Rygg - Latsdrag, sittande rodd, och korsrygg. Ben - Benpress, Knäböj och Vadpress i maskin. Mage – Maskincrunches, Omvända crunches
Alla övningar är 3 set ca 8-10 reps

Kan om det är till eran nytta även lägga in de ungefärliga vikterna som jag kör med. Samt övrig information som kan vara bra för att få reda på om jag kommer att kunna utvecklas till främst sommaren, då jag ska resa iväg.

Vore kul om någon kunde kommentera och hjälpa mig.
Dado är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-06, 00:25   #2
CiCoro
Banned
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Malmö!
Inlägg: 782
vet inte direkt vad jag ska hjälpa till med just nu men gl iaf!
CiCoro är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:19.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)