Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Tävlingsforum > Styrkesport > Tävlingar och serien

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-05-31, 10:51   #76
345.5 i bänk
Jag bänkar över 400 kilo.
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 4 302
-120 har ju Mike T gjort grymma vikter på träning 962.5 med mersmak grymt. Intressant med Istvan Arvai anmäld på 870 han har ju inte tävlat på länge. Är han lika stark som förr då kan han hota Mike. Han gjorde ju 1082.5 förr och jag tror inte han var nån som fick ut jätte mycket av utrustningen. Fast det var 8år sedan han kanske inte har samma kapacitet nu.
345.5 i bänk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-31, 10:53   #77
spoon
Spån
 
spoons avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Nyboda
Inlägg: 14 409
Kul att höra från er som är mer rutinerade. Jag har bara följt sporten i ett par år och måste förlita mig till nomineringarna. Ska hålla ett öga på Arvai
__________________
Foxtrot Uniform Charlie Kilo
spoon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-31, 11:54   #78
Mapa
Herrmapa
 
Mapas avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Ort: örebro
Inlägg: 11 200
Fyfan nu är det nära !!! Så som jag längtat!¡!!! Kommer så gott det går gå för medalj
__________________
Team Elite Body Science
Bloggen
Mapa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-31, 12:24   #79
Andreas Guiance
Tyngre
 
Andreas Guiances avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 646
Citat:
Ursprungligen postat av O.W. Visa inlägg
Kontakta dem på den email som finns på nedan sida ifall du inte redan gjort det.
https://sites.google.com/site/worldc...come-and-watch
Det var den jag körde på – tack

Jag hoppas att köra lite videointervjuer därifrån, och lite brottning mot Mapa osv så klart
Andreas Guiance är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-31, 14:37   #80
sweetkarolina
I can haz teabag?
 
sweetkarolinas avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Örebro
Inlägg: 6 060
Citat:
Ursprungligen postat av O.W. Visa inlägg
Vi kan väl börja lite tippning för nöjesskull. Svårt att veta något mer om lyftarna då det inte varit någon internationell tävling förut och utan att göra någon större efterforskning mer än nomineringslistan såg gissar jag ettorna.

Damer
-47 Olga Ryssland
-52 Anna Ryssland. En urstark Miia tar medalj, upp till andra plats ser det tufft ut men det kan finnas möjligheter. Tredje plats tar hon med sitt starka marklyft.
-57 Yulia RUS. Ser tätt ut i toppen dock. Angelica kan kanske ta en medalj med sitt starka marklyft. Blir också intressant att se matchen mellan Helen och Angelica. Helen går framåt så kanske kan hon utmana ordentligt nu.
-63 Jennifer USA, sjukt stark i bänkpress, ser ut som hon ökat mycket bra i marklyft?
-72 Yelena KAZ. Finskan ser också stark ut. Svenskorna ser ut att ha för långt upp till medalj men kan bli en intressant intern kamp.
-84 Ielja NED. Tufft i toppen men jag tror Ielja tar det. Chang har världrekord i knäböj i styrkelyft. Josefine ligger i ingemansland som det ser ut. Jag hoppas hon gör fina personliga rekord och svenska rekord.
+84 Sonia NZL. Jenny plockar tredjeplatsen.
Jag har mest brytt mig om de svenska placeringarna och tror Miia tar brons, Angelica kan gå hela vägen till guld om det stämmer för henne, Helen kommer persa men tror inte hon rår på Angelica. I 72:an kommer kazakstanskan vinna, finska Kankus har vad jag vet opererat knät under våren så osäker på hennes form. Jag har långt upp till medalj men hoppas på 400 sen får jag se hur långt det räcker. Tror Ielja får problem med ryskan och Jenny tar bronset i plussen.

Citat:
Ursprungligen postat av spoon Visa inlägg
Som sagt. Utan tidigare resultat att gå på så är det svårt att tippa

-59kg Sergey Fedosienko
-66kg Mikhail Andryukhin (Fast man hejar ju på Torbjörn!)
-74 Irakli Mdivnishvili. Rutinerad Ukrainare med högst anmäld vikt borde väl ta det? Blir spännande att se vad Berglund kan göra.
-83 Alexey Kuzmin. Är tråkig och går på nominering här med. Kan Berglund närma sig 190kg i bänkpress?
-93 Krzysztof Wierzbicki. Gissar att han tar det i sista marken. 24 anmälda förresten. Lite väl stor grupp kanske? Men det går iofs fortare raw
-105 Anibal Coimbra fortsätter på inslagen väg och drar en monstermark i sista.
-120 Michael Tuchscherer träffar formen och visar upp fin lyftning.
+120 Artem Kovalchuk tar det i marken efter att Blaine inte klarade att böja lika mycket i Sverige. Robin Sjögren tar bronset efter att äntligen fått ordning på sina marklyft.
Tror esten blir oslagbar i 105 och ukrainarna i 74 hade ju angett en utrustningstotal så han tappar nog i listorna. Per B tar medalj, har han en bra dag kanske tom guld.

Citat:
Ursprungligen postat av Andreas Guiance Visa inlägg
Det var den jag körde på – tack

Jag hoppas att köra lite videointervjuer därifrån, och lite brottning mot Mapa osv så klart
Annars kan du få brottas mot mig...

Det blir nog jämnare så.
sweetkarolina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-31, 15:15   #81
Andreas Guiance
Tyngre
 
Andreas Guiances avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 646
Citat:
Ursprungligen postat av sweetkarolina Visa inlägg
Annars kan du få brottas mot mig...

Det blir nog jämnare så.
Jag räknade givetvis med att vi skulle tag-teama mot Robin – då är det nästan samma viktklass totalt (Åtminstone om jag får äta fritt fram till dess)

On topic: Grymt laddad för den här tävlingen – ska bli riktigt kul att kolla på
Andreas Guiance är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-31, 16:50   #82
Hirvis
My warm-up>your 1RM
 
Reg.datum: Sep 2006
Inlägg: 564
Det blev en jäkla skillnad i antalet lyftare mellan preliminary och final nomination. Från 272 till 180. Mer än en tredjedel försvann, men 180 lyftare
(170 till start?) på första World Cup känns ju ändå som en helt okej siffra. Jag undrar varför vissa länder uppenbarligen inte satsar på denna tävling,
tex Ukraina som är världens näst bästa nation i SL. Dom skickar en enda herrlyftare och en enda dam. Kazakstan har också en tunn trupp.
Kan det bero på att tävlingen inte har officiellt VM-status? Ukraina har någon form av belöningssystem för VM-medaljer har jag för mig.
Fast det hindrar ju å andra sidan inte andra nationer från att skicka stora lag så det känns osannolikt.

Det lär nog kunna bli några svenska medaljer, Per Berglund känns given och även Robin får nog med sig en medalj tror jag.
På damsidan ska det nog till en skada för att inte Jenny Sellén ska ta medalj även om hon bara är rankad fyra. Hon gjorde dock 440 på Norrländskan. Miia och Angelica borde också ta varsin medalj.

Senast redigerad av Hirvis den 2012-05-31 klockan 16:53.
Hirvis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-31, 17:31   #83
FinnPower
Världsmästare
 
FinnPowers avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Ort: Åland
Inlägg: 1 264
Citat:
Ursprungligen postat av Hirvis Visa inlägg
Det blev en jäkla skillnad i antalet lyftare mellan preliminary och final nomination. Från 272 till 180. Mer än en tredjedel försvann, men 180 lyftare
(170 till start?) på första World Cup känns ju ändå som en helt okej siffra. Jag undrar varför vissa länder uppenbarligen inte satsar på denna tävling,
tex Ukraina som är världens näst bästa nation i SL. Dom skickar en enda herrlyftare och en enda dam. Kazakstan har också en tunn trupp.
Kan det bero på att tävlingen inte har officiellt VM-status? Ukraina har någon form av belöningssystem för VM-medaljer har jag för mig.
Fast det hindrar ju å andra sidan inte andra nationer från att skicka stora lag så det känns osannolikt.
Kanske det dyra tävlingshotellet kan ha lite inverkan? Över 160 € per dubbelrum och natt svider rätt rejält i börsen. Måste det vara så jäkla fint (läs dyrt) hotell? Naturligtvis är det de hotell som ligger närmast tävlingsplatsen så då kan man undra om det inte fanns fler tänkbara tävlingsplatser i staden?
För vissa deltagare kommer det att kosta upp emot två månadslöner att komma och tävla.
__________________
Min träningsblogg - http://kentasandvik.bravejournal.com - Ålands Kraftsportklubb - www.kraftsport.nu
FinnPower är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-31, 18:18   #84
Mats Larsson
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 211
[QUOTE=Hirvis;5801296 Jag undrar varför vissa länder uppenbarligen inte satsar på denna tävling,
tex Ukraina som är världens näst bästa nation i SL. Dom skickar en enda herrlyftare och en enda dam. Kazakstan har också en tunn trupp.
Kan det bero på att tävlingen inte har officiellt VM-status? Ukraina har någon form av belöningssystem för VM-medaljer har jag för mig.
Fast det hindrar ju å andra sidan inte andra nationer från att skicka stora lag så det känns osannolikt..[/QUOTE]

Jag tror inte alls att ditt antagande är osannolikt. Ukrainas idrottsministerium ger bidrag till IPF-tävlingar, men det är det väl inte fråga om här. Vidare finns det väl inte prispengar att hämta. Hur ska en lyftare från Ukraina finansiera en resa till Stockholm, som dessutom ligger nästan samtidigt med fotbolls-EM, något som höjt flygpriserna avservärt till och från Ukraina? Hitta en sponsor? Ja, men vad får en sponsor ut av att den sponsrade vinner en okänd tävling i styrkelyft. En lyftare som tävlar i IPF kanske har 1500 kr i bidrag per månad från ministeriet, detta i ett land med nästan samma matpriser i Sverige. De som kommer kanske är sponrade, men av döma av antalet så är det svårt att hitta sponsring i Ukraina.
Mats Larsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-31, 18:23   #85
mini
Svensk mästarinna 2011.
 
minis avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Sundbyberg
Inlägg: 12 717
I Ukraina är duktiga lyftare helt avlönade idrottsmän och -kvinnor enligt Tetyana Akhmamyetyeva. Och jo, World Cup är ett IPF-arrangemang, dock inget mästerskap och därför troligen inte ekonomiskt prioriterat/sanktionerat.
__________________
STK
Andra bullar
mini är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-31, 18:38   #86
Stefan J
Human forklift.
 
Stefan Js avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 3 796
Citat:
Ursprungligen postat av FinnPower Visa inlägg
Kanske det dyra tävlingshotellet kan ha lite inverkan? Över 160 € per dubbelrum och natt svider rätt rejält i börsen. Måste det vara så jäkla fint (läs dyrt) hotell? Naturligtvis är det de hotell som ligger närmast tävlingsplatsen så då kan man undra om det inte fanns fler tänkbara tävlingsplatser i staden?
För vissa deltagare kommer det att kosta upp emot två månadslöner att komma och tävla.
Detta är nog jäkligt sant och lätt att glömma bort som en faktor i och med att de flesta har det gott i Sverige. Jag hade själv inte utan vidare lagt ner 50-60000 på en tävling.
Stefan J är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-31, 21:21   #87
O.W.
OLW ?
 
O.W.s avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Ort: Solna
Inlägg: 5 028
Citat:
Ursprungligen postat av spoon Visa inlägg
Som sagt. Utan tidigare resultat att gå på så är det svårt att tippa

-59kg Sergey Fedosienko
-66kg Mikhail Andryukhin (Fast man hejar ju på Torbjörn!)
-74 Irakli Mdivnishvili. Rutinerad Ukrainare med högst anmäld vikt borde väl ta det? Blir spännande att se vad Berglund kan göra.
-83 Alexey Kuzmin. Är tråkig och går på nominering här med. Kan Berglund närma sig 190kg i bänkpress?
-93 Krzysztof Wierzbicki. Gissar att han tar det i sista marken. 24 anmälda förresten. Lite väl stor grupp kanske? Men det går iofs fortare raw
-105 Anibal Coimbra fortsätter på inslagen väg och drar en monstermark i sista.
-120 Michael Tuchscherer träffar formen och visar upp fin lyftning.
+120 Artem Kovalchuk tar det i marken efter att Blaine inte klarade att böja lika mycket i Sverige. Robin Sjögren tar bronset efter att äntligen fått ordning på sina marklyft.
Så här tror jag.

-59 Sergey
-66 Tsung-Ting
-74 Per Berglund. Ser ut att bli en väldigt tät klass. Hoppas verkligen Per kan ta hem klassen.
-83 Kuzmin. Hoppas Lars är i bra form och höjer upp sina svenska rekord.
-93 Gissar på Jiri Hornik, han är iaf mer erfaren. Dock vet jag inte ifall något av resultaten på de två första är verkliga raw resultat, jag är tveksam. Möjligt att både ryssen och amerikanen också ligger jämt med dem. Så kanske fyra som har chans på guld?
Johannes Dahl kan jag tänka mig kommer jaga upp svenska rekordet.
-105 Jag tror också på Anibal Coimbra som är urstark, det finns nog mer och ta av än nomineringsresultaten. Har esten verkligen gjort så mycket raw?
I nordiska kampen ser ju finnen oslagbar ut. Jag tror nog Franzen vill ta tillbaka sitt svenska rekord och slå normännen. Det ska bli intressant. Hjelmveit vann tex öppna VM 2006. Men jag tror han både varit skadad och haft långt uppehåll. Walgermo är medlem här på kolozzeum men kanske tävlat för mycket på sista tiden. Ett av hans mål tll denna tävling är 200 kg i bänk.
-120 Tippar Istvan Arvai. Jag tror han är med för att vinna. Han ser ut som en tunna med ett huvud monterat på. Jättehänder har han också. Blir intressant kamp mellan honom och Mike Tuchscherer. Kommer Mike i form blr han förstås jäkligt svår. Har själv mött båda.
+120 Här tror jag också på Artem Kovalchuk. Blir kul med Robins jakt på medalj.
__________________
Borta
STK
umeapower
Citat:
Ursprungligen postat av JimmyP;
"Styrkelyft är viktigare än Julen"
O.W. är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-01, 10:30   #88
Gute
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 3 359
Citat:
Ursprungligen postat av O.W. Visa inlägg
-105 Har esten verkligen gjort så mycket raw?
Estens anmälningsvikter verkar stämma utmärkt. Ett extremt starkt totalresultat för en 19-åring....

Gute är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-01, 10:59   #89
EkarN
Registered User
 
EkarNs avatar
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Highgarden
Inlägg: 6 702
Multikulturell tävlingsutrustning Eleikoställning, Ivankovikter och Leokostång.
__________________
"I'm going to sit on my ass until I get ass cancer" - Robbaz

Citat:
Ursprungligen postat av 130kg finsk sisu Visa inlägg
Helt ren, använder inga kosttillskott annat än sprit varje lördag.
EkarN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-01, 11:03   #90
EkarN
Registered User
 
EkarNs avatar
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Highgarden
Inlägg: 6 702
Citat:
Ursprungligen postat av O.W. Visa inlägg
Walgermo är medlem här på kolozzeum men kanske tävlat för mycket på sista tiden.
Omedelbar förhöjning av vinstchansen då?
__________________
"I'm going to sit on my ass until I get ass cancer" - Robbaz

Citat:
Ursprungligen postat av 130kg finsk sisu Visa inlägg
Helt ren, använder inga kosttillskott annat än sprit varje lördag.
EkarN är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:56.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)