Ja, nu har man då äntligen tagit sig i kragen och startat en egen träningstråd här på Kolo..
Jag kan ta lite historia först. Jag är 25 år ung och har tränat hela mitt liv, nästan.. Huvudsakligen har jag dock spelat hockey. Fotboll och friidrott har det också blivit en del av.
Högsta serien där jag spelade hockey i några säsonger var finska Mestis, vilket motsvarar svenska allsvenskan/superallsvenskan.. Har bland annat spelat lite med 130kg finsk sisus kära broder.
Styrketräning är således inte främmande för mig, men det är först i år (april/maj) som jag börjat koncentrera mig på styrkelyft och börjat köra kortare reps och större tyngder 5*5/5*3 och nu kör jag ett av Freddi komponerat schema, lite maxning på gång.
Jag bör tillägga att jag är en stolt
pighouse besökare, dock bara en gång i veckan hittils

, får skylla på avståndet..
Mina målsättningar inom lyftandet är att tills våren lyfta 550kg sammanlagt RAW (200/150/200), sedan med utrustning, om jag nu får någon sådan införskaffad, får det bli vad det blir, ökningen med utrustning tar jag som bonus..
Jag tänkte i.a.f ställa upp i polisernas FM i styrkelyft nästa vår 2008 och se hur det går.
Vikten i dags form är ca 91-92kg, längd 188cm och PB är
Bänk: 3*140 (förra helgen vid Svinhuset i Malax, med bälte på)
Knäböj: 190 (förra torsdagen på jobbet, med bälte på)
Marklyft: 180 (men borde vara som knäböj, kanske lite bättre, har inte provat på en stund)
Jo jag vet att jag är konstig..

De flesta människorna lyfter mera i marklyft än i knäböj men jag är en freak, fattar inte d själv heller. När jag började med marklyft så lyfte jag med normal stil och ryggen vek sig vid 150kg, men sedan jag bytte till sumo och har börjat lyfta mera med benen så har det börjat gå bättre.
Men jag tänkte i.a.f börja (försöka) hålla en dagbok över hur jag tränar här..
Så dagens pass blev:
Speedbench: 10*20, 8*60, 3*3*90 med normalt grepp, 3*3*90 smalare, 3*3*90 smalt
Snedbänk med hantlar 6*32, 2*6*38
Militärpress stående 2*10*50
Rotator cuff 2*15 på var arm, jag tror det är det jag gjorde, på finska heter det i.a.f kalvosin lähentäjä.
Imorgon blir det maxning på knäböj, skall försöka mig på 195..