Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-03-06, 22:58   #1
JoeyP
Banned User

Reg.datum: Apr 2008
Vad vill ni göra med era liv?

Hallo alla koloiter! Ni alla här är ju en familj vid sidan om mig om man säger så Tänkte fråga er något!

Sitter här nu lite fundersam och tänker på vad fan man ska göra med livet???

Vad tycker ni är meningen med livet?

Tar själv studenten om 3månader typ. Sen börjar "allvaret"

Har först tänkt att jobba på nåt sketet jobb i sisådär 1år, ta mitt kökort och träna, umgås med vännerna och festa! Men mycket träning! Måste bli nöjd med kroppen innan jag är 25 för efter det känns de som man börjar sacka ihop asså. Sen ska jag väl förmodligen försöka söka jobb inom byggnads som murare och försöka flytta till stockholm med en polare. Vore riktigt nice.

Låter bra eller?

Livet är ju jävligt häftigt ändå om man säger så, det finns ju sjukt mkt som livet har att bjuda på?!?

Typ resa och uppleva saker
Hitta på roliga saker med sina kompisar
Ligga hemma pösa vid tvn, käka chips och spela spel!
Ragga tjejer
Skaffa familj kanske osv osv

Viktigast är väl ändå att man har pengar och vänner för då kan man hitta på jävligt roliga saker.

Att ha kul borde ju vara meningen med livet? För det verkar ju vara för kort för att hålla på grina och bråka? Så säger iaf alltid pappa haha.
JoeyP är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-06, 23:09   #2
Kim Jong Il
Banned User

Reg.datum: Feb 2010
Mitt slutgiltiga mål är revolution, och det är mitt livs enda mening.
Kim Jong Il är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-06, 23:10   #3
häftig
Registered User

häftigs avatar

Reg.datum: Feb 2010
Blir nog bra! Man känner ju att det gäller att inte fastna framför tv:n efter gymnasiet. Mening med livet undrade du, att man lever ett lyckligt liv och att man sedan någon gång förökar sig och skaffar barn och är en förebild för kommande generationer enligt mig.
Själv blir det jobb efter gymnasiet, ska dra ut och resa lite sen. Därefter blir det väl att hitta någon som är lämplig att leva med livet ut och skaffa barn och grejer med den personen.
Gammal 2010-03-06, 23:11   #4
Onigiri
Registered User

Onigiris avatar

Reg.datum: Aug 2008
Jobba, avla, fostra, dö.
Gammal 2010-03-06, 23:12   #5
FeTTe
Registered User

Reg.datum: Feb 2006
Man har nått sin mening med livet när man konstant går runt med den där härliga avslappade känslan i magen. När man är nöjd med allt.
FeTTe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-06, 23:14   #6
_Larre_
Registered User

_Larre_s avatar

Reg.datum: Dec 2003
Klart man sitter och tänker på vad man borde göra, men är väl inte många som egentligen vet vad dom vill?

Jag hoppade av gymnasiet och har slöat, tränat och ströjobbat fram tills idag. Har tagit mig i kragen och ska plugga upp Sve, Eng, Ma och försöka söka in till KY-utbildning till VVS-montör. Har fått för mig att det är det jag vill göra ett par år framöver.

Jag är mest inriktad på att skaffa mig ett välbetalt jobb som säkrar min och tjejens framtid för att kunna slå oss till ro, även om jag bara är 23 så är det det som känns rätt just nu.

Dricker mycket sällan då det mest känns som slöseri, kan umgås med vännerna ändå.
Resa kan man göra med familjen när som bara man har ett jobb som klarar av att betala det hela .

Men man vet ju aldrig om man får en tankeställare om några år och vill leva livet och resa jorden runt istället. Har svårt att tro det men man ska aldrig säga aldrig!

MÅSTE bli nöjd med din kropp innan 25? Nä, jag tränar så länge det är kul och ger mig något och mår bra av det..
_Larre_ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-06, 23:15   #7
Numse
Registered User

Numses avatar

Reg.datum: Jan 2010
Meningen med livet. Jadu.. vem skulle inte vilja ha ett svar på den frågan

Min meningslösa existens utgörs just nu av träning och bara träning. Har alltid haft ett klart mål i sikte under min uppväxt, målen har ändrats, men jag har alltid haft något att jobba för, och nu är det min kropp som skall fixas.

Tidigare har det varit att göra en karriär inom 3d-grafik. Tog 5-6 år att ordna och jag hade helt enkelt inte tid med något annat under den perioden. Åren efter det siktade jag in mig på att göra en karriär inom gaming. Mitt gamla gäng som jag lämnade för en månad sen är just nu nere i Holland och tävlar om 9000 euro. Trots underbart umgänge, betalda resor till event och chansen att vinna pengar och berömmelse så la jag ner gamingen efter att ha nått toppen. Ingen mening utan mål. Nu som sagt är det träningen som har sin tur.. något som skjutits upp och gjorts halvdant under 10 år.

Vad som händer efter det vet jag inte men det är väl det sköna med livet, man vet aldrig vad som händer här näst. Och lycka finner jag på vägen, inte när jag nått målet.

Senast redigerad av Numse den 2010-03-06 klockan 23:18.
Numse är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-06, 23:15   #8
Trance

Trances avatar

Reg.datum: Apr 2004
Conan! What is best in life?"

"To crush your enemies -- See them driven before you, and to hear the lamentation of their women!"
Trance är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-06, 23:17   #9
Neuwb
Registered User

Utbilda mig, resa runt, skaffa jobb, skaffa familj i mer eller mindre den ordningen. Träning och diverse ragg klämmer vi in lite här och var. Vill kunna känna att jag gjort nåt av min ungdom när jag är gammal. Vill med gott samvete kunna kalla mig en intressant person som har många historier att berätta, både roliga och sorgliga.
Neuwb är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-06, 23:18   #10
Folke50
Banned User

Supa, ****** och slåss.
Folke50 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-06, 23:21   #11
Action Fighter
Batman

Action Fighters avatar

Reg.datum: Aug 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Conan! What is best in life?"

"To crush your enemies -- See them driven before you, and to hear the lamentation of their women!"
+1 Såg filmen i torsdags, fortfarande lika Bra.
Action Fighter är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-06, 23:40   #12
Brickhead
Registered User

Brickheads avatar

Reg.datum: Nov 2009
42.
Brickhead är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-06, 23:41   #13
arjeplogarn
Registered User

Reg.datum: Jan 2009
Jag vill äga en range rover och en pool där vattnet rinner över kanten. Allt annat är detaljer egentligen.
arjeplogarn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-07, 00:06   #14
Olegh
mjau

Oleghs avatar

Reg.datum: Feb 2009
Citat:
Ursprungligen postat av arjeplogarn Visa inlägg
Jag vill äga en range rover och en pool där vattnet rinner över kanten. Allt annat är detaljer egentligen.
Bra där!
Olegh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-07, 00:11   #15
supremo
Registered User

Reg.datum: Apr 2002
Citat:
Ursprungligen postat av brickhead Visa inlägg
42.
+1

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:15.