Citat:
Ursprungligen postat av piraten99
när ni äter mat och vill lägga på er muskler; vad äter ni då?
|
Samma som under diet, men mera. Kött, fisk, fågel, mejeriprodukter, ris, potatis, pasta, bröd, rapsolja, cashewnötter, div. pålägg m.m. Samt unnar mig något gott lite oftare än under diet.
Citat:
många här på forumet som säger 3000 calorier från skräpmat är lika mkt som 3000 calorier från kyckling och pasta. då undrar jag (som den nybörjare jag är); varför tar man inte och äter skräpmat då? äta onyttigt och ändå få en bra fysik.
|
Det är lika mycket energi - ja, och det kommer leda till
ungefär samma upp-/nedgång - ja. Därmed inte sagt att du kommer bygga lika mycket muskler på det, eller må lika bra.
Citat:
sen en vanlig bulk är ju plus 0,5 kilo i veckan. om jag skulle bulka i ett år så skulle jag gå upp 26 kilo plus att jag kanske redan nu väger 5-6 kilo för mkt. det blir över 30 kilo att deffa bort. det skulle ju ta lika lång tid att deffa bort
|
Förhoppningsvis lägger du på dig endel muskler under 1års
bulk, sedan är det ganska svårt att hålla en såpass stor viktökning kontinuerligt under ett år, iaf efter att man tränat ett tag imho. Eftersom du pratar om "vanlig
bulk" så kan väl sägas att en "vanlig deff" brukar plocka bort klart mer än 0,5kg/v. Speciellt i början och i synnerhet om man har, som du säger, 30kg övervikt.