Visa ett inlägg
Gammal 2012-10-02, 09:33   #10
mini
Svensk mästarinna 2011.
 
minis avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Sundbyberg
Inlägg: 12 717
Iom den klassiska serien så har antalet tillfällen att tävla ökat för många, inte minskat. Och det finns inget som hindrar en förening eller ett distrikt att anordna en fristående tävling vilket verkade efterfrågas om man ser till tidigare diskussioner.
Apropå lag-SM:s vara eller icke vara tror jag beslutet att ha kvar finalen (och göra en final för den klassiska serien också) byggde på tidigare försök att avgöra serien utan en final vilket reulterade i misstänkt fusk på serieomgångar som kan avgöras helt bakom lyckta dörrar hemma på klubben med hemmadomare. Inte sagt att det skulle vara så nu, men så uppfattade jag anledningen.
Och apropå arrangörer till lag-sm så har det varit knorr några år men det är långt ifrån det stora problem som beskrivs i tråden, och det har blivit en tävling varje år. Att hinna med även det klassiska bör vara fullt genomförbart när lagen består av tre lyftare istället för fem. Det innebär en ökning med 16 lyftare. Vi får väl se nästa år hur det fungerar. Värt att testa iaf tycker jag.
__________________
STK
Andra bullar
mini är inte uppkopplad   Svara med citat