Visa ett inlägg
Gammal 2012-10-09, 22:39   #6530
mikaelj
Vrickad & älskvard
 
mikaeljs avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Nära 2:ans ändhållplats söderut
Inlägg: 21 094
Lördag 6 oktober 2012: Tactical Strength Challenge, hösten 2012

Idag var det dags för TSC (http://tacticalstrengthchallenge.se). Tre marklyft, maxrep räckhävningar, maxrep ryck med klotkägla. Jag hjälpte till att döma marklyftet och drog även några mark och räckhävningar.

Bra organiserat och rolig tävling. Kul med affischer överallt och bra skyltning för att hitta dit. Generellt kändes det mindre mossigt än styrkelyftstävlingar kan vara ibland. Det är något organiserande klubbar (inkl. min egen...) definitivt kan lära sig av!

Det gick av stapeln på Kettlebell Center i närheten av hållplats Stockholmsgatan, vilket råkar vara gångavstånd hemifrån. Många deltagare som är mer eller mindre nybörjare, ihop med såna som är starkare. Det finns olika klasser, som huvudsakligen bestämmer extravikt eller inte på räckhävningar, samt vikten på klotkäglan. Det finns en internationel ranking man kan jämföra sig med.

Kroppsvikt 93 kg.

Marklyft
* 210x1 @8
* 235xF - greppet
* 235x1 @10

210 var fjäderlätt så jag höjde, trots torsdagens tunga markpass innan (230x1, 200x3x3), till 235 på andra. Desvärre något halare stång än jag är van vid så lyftet blev dels grisigare än det borde, dels kunde jag inte låsa ut det.

Vilket ju är lite pinsamt.

210x1:


235xF:


235x1:


Så jag gick om vikten och satte den istället.

Räckhävningar
15 st.



Här blev tydligen många förvånade. 5-7 var vad folk verkade ha tippat på. Jag själv gissade nästan något sådant eftersom jag inte tränat räckhävningar regelbundet på väldigt länge. Gör kanske en femma i veckan någon gång när jag kommer ihåg det.


Det var allt för mig. Totalt sett är jag nöjd med min prestation. Såg det som ett extra träningspass. Nästa gång kanske jag också kan vara med i ryckmomentet!
__________________
Träning! | jwzrd: Efter det där inlägget får du ligga med mig mikaelj!
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
mikaelj är inte uppkopplad   Svara med citat