Visa ett inlägg
Gammal 2011-07-18, 22:19   #3
Spartansk
Banned User

Reg.datum: Mar 2011
Lite motivationstips:

* Titta på bilder av hur du vill se ut. En gammal klassiker som faktiskt funkar.

* Föreställ dig situationer där det kommer vara som svårast att vara motiverad, och fundera ut hur du ska tänka/reagera i dessa situationer. T ex: Vad kan få dig att gå upp ur sängen på morgonpromenad när klockan ringer och du helst av allt vill ligga kvar? Vad kan få dig att säga nej till en extra öl när polarna bjuder? Vad kan få dig att säga nej till en extra tårtbit när mormor bjuder? Jag har nämligen märkt, på mig själv, att man ofta fattar träningsbeslut när man är som mest motiverad. Man kanske precis har sett Fight Club eller 300 och känner att inget i världen kommer hindra en från att få tvättbrädemage, nu jävlar ska jag deffa tills rutorna sitter. Man glömmer lätt i sådana lägen hur det känns att vara omotiverad. Då gäller det att fantisera lite och komma på strategier.

* Skaffa realistiska mål. Lova inte dig själv att springa en mil om dagen i ett år. Se ovanstående punkt.

* Skaffa strikta vanor som du inte får bryta. Om du har bestämt dig för att "röra på dig mer" kan du ligga i soffan hela lördagen, du kan ju bara tänka att du ska röra dig mer någon annan dag. Men om du bestämt dig för att "promenera en halvtimme varje dag" kan du inte ligga i soffan en hel dag utan att bryta ditt löfte till dig själv.

* Låt inte dina träningsmål hindra ditt sociala liv. Ett tag deffade jag stenhårt i veckorna och festade på helgerna. Både deffen och festandet gick bra.

* Läs på. Det är lättare att göra något om man vet varför man gör det, och att vara påläst minskar risken för att du går på motivationsknäckande träningsmyter, som att man måste äta var tredje timme.

* Jobba med andra delar av dig själv än just kroppen. Detta är SUPERVIKTIGT om du vill ha en relation. Personlighet är a och o här. Det finns 150-kiloskillar som är jättepopulära hos tjejerna, medan andra, som jag själv till exempel, anses snygga av de flesta, men kan ändå inte få någon tjej eftersom det fattas saker personlighetsmässigt.
Skaffa dig roliga hobbyer, träffa folk, skaffa vänner, bli bättre på saker och ting, lär känna dig själv, utvecklas. Du kommer INTE få en tjej bara genom att skaffa dig en Brad Pitt-kropp.
Nu har jag använt versaler två gånger, och jag använder aldrig versaler förutom i början av meningar eller namn annars. SÅ viktigt är det.

Kör hårt!
Spartansk är inte uppkopplad   Svara med citat