Jag har tänkt mycket under dom senaste veckorna och slutligen har jag bestämt mig för att sluta tävla i styrkelyft.
Jag känner ingen motivation till att fortsätta samt att jag har i alla dessa år aldrig tyckt om utrustningen och det är den största delen varför jag lägger ner. Och att jag inte ens fick vara ett alternativ till att åka på VM iår av den dummaste orsaken av dom alla. Dvs att inte David tränar mig längre.
Jag har desutom fått jobb och jag vet inte vart det för mig. Och jag kommer inte tacka nej till en utlandstjänst ifall jag blir erbjuden det.
Jag kommer dock aldrig sluta träna på gym. Jag ligger i deff period nu och har bestämt att jag ska gå ner runt 10kg i kroppsvikt.
allting som har skrivits om mig fick mig att inse att det finns annat att göra på fritiden, men eftersom jag ingen kondition har så har jag aldrig riktigt kunna göra saker jag tycker är roligt fullt ut, tex fotboll osv.
Det är tråkigt att vårat serielag måste börja lida nu, men jag kommer inte göra något jag inte tycker är roligt.
Jag vill tacka David för alla dessa år som han hjälpt mig, det finns inte ord hur mycket jag uppskattar det. Men nu måste jag gå en annan väg
ifall jag gör comeback någongång får vi se men som det känns just nu så kommer det nog dröja ett bra tag.
Meriter (SM och uppåt)
1 Ungoms SM guld
2 Junior SM guld
1 Bänkpress SM silver
1 VM brons
1 VM guld
2 Nordiska Guld
1 EM silver
Svenska och Nordiska rekord
Ungdom Knäböj klass 90 - 295kg (Sv och Nordiskt)
Ungdom Sammanlagt klass 90 - 702.5kg (Sv och Nordiskt)
Junior Knäböj klass 90 - 330kg (Sv och Nordiskt)
Junior Sammanlagt klass 90 - 820kg (Sv)
Har höjt samtliga rekord otaliga gånger.
Bästa individuella resultat
Knäböj 330kg
Bänkpress 200kg
Marklyft 295kg
Bästa raw resultat
Knäböj 257.5kg (tävling)
Bänkpress 157.5kg (träning 06)
Marklyft 260kg (tävling)
Det har gått väldigt fort och bra för mig under dessa år och jag kunde aldrig tro att jag skulle komma så långt.
Men med detta vill jag tacka för mig och önska alla lycka till med tränandet.!
/Tomas Sundström 19år
|