handdator

Visa fullständig version : Portabel DVD


trym
2007-01-08, 21:36
Satt en lördagsnatt, cirka kl 10öl o shoppade. Då slutade jag upp med att ha köpt en bärbar dvd som jag nu efter lite fuffens lyckats avbeställa när den stod på dörren. Dock har jag udner kvällen kommi på att de kanske inte vorre så dumt att ha en sånn ändå så jag kollade lite nu och hittade en som såg schyst ut.
http://www.pixmania.com/se/se/168487/art/its-shinco/barbar-dvd-divx-spelare-1.html

Någon som kan sånnt här som kan kika på den? En Shinco, 10,2" med usb o grejjer. Har inte dvdbrännare så för mig är det lite viktigt att den tar förmat som kan brännas på en vanliga 700mb-skiva /kan sparas på en extern hårddisk och spelas upp på den. Någon som kika lite på den?

tackar
Trym

coxie
2007-01-08, 21:41
Mediaspelare med HDD>portabla DVD-spelare, speciellt i din sits.

trym
2007-01-08, 21:42
Mediaspelare med HDD>portabla DVD-spelare, speciellt i din sits.

???

trym
2007-01-08, 21:48
Mediaspelare med HDD>portabla DVD-spelare, speciellt i din sits.

medaispelarna är så sjukt dyra om man ska ha ngt hyfsat, pytteliten skärm också=/

trym
2007-01-08, 22:44
DivX
DivX Pro
Dolby Digital
DTS
MP3
MPEG4
Photos (JPEG)
WMA
Xvid
Compatibilité disques CD-R
CD-RW
DVD+R
DVD+RW
DVD-R
DVD-RW
Photo CD
SVCD
VCD

spelar den...saknas de ngt viktigt?
kan jag koppla en extern hårddisk till den via usb o spela filmer typ som en dator?

shut teh face
2007-01-08, 23:51
Av tekniska specifikationerna att döma så är det USB som gäller.

Om din dator stödjer USB 2.0 så kommer det gå hyffsat fort, jag har en extern HDD inkopplad på det sättet. Det funkar t.o.m helt okey att spela upp videofilmerna ifrån en USB 1.1 port (den är väldigt långsam).

Kan dock inte uttala mig om produkten i sig. Den stödjer ju allt som är väsentligt i alla fall..

shut teh face
2007-01-08, 23:53
När jag kollar igen så verkar mojängen inte ha en egen hårddisk?
Det går alltså ut på att koppla in en USB-enhet med lagringsmedia och spela upp därifrån?

Verkar lite knepigt.. men visst, är du i behov av det.

Hur ska du använda den? Kolla på tåget?

Om du ska kolla hemma är den ju rätt onödig. :)

trym
2007-01-09, 00:29
jag ska ut o resa jorden runt:)
näe den har ingen egen hårddisk, de jag är nyfiken på är dock om jag tankar ner en film o lägger på en extern hårddisk, spelar den upp den utan bekymmer då eller kommer den vara som min kära data för 5 år sedan som tjaffsade om varrenda format och saknat codec o allt i **** va ursäkter den kunde komma på för att slippa spela upp mina filmer:)

trym
2007-01-09, 00:33
USB1 Port
1 minneskortsläsare(SD/MMC/MemoryStick)
Zoom: x 2, x 3 x 4, x ½, x 1/3, x ¼
spela upp fram/bak: 2x, 4x, 8x, 16x, 32x
slow-motion: ½, ¼, 1/8, 1/16
Diverse programalternativ och repeat

så står det, USB1 Port, är den för slö för att spela upp filmer utan en massa hackande? går de att conecta den till en ny extern hårddisk med usb2?

shut teh face
2007-01-09, 02:55
Jag vet ej vad de menar med USB1. Det kan stå för USB 1.1 och då är det rätt segt med det funkar att spela upp filmer.

Men den externa HDD du fixar bör ha USB 2.0 mot din dator när du lägger in filmer, annars kommer det gå riktigt segt.

Axel2
2007-01-09, 08:32
DivX
DivX Pro
Dolby Digital
DTS
MP3
MPEG4
Photos (JPEG)
WMA
Xvid
Compatibilité disques CD-R
CD-RW
DVD+R
DVD+RW
DVD-R
DVD-RW
Photo CD
SVCD
VCD

spelar den...saknas de ngt viktigt?
kan jag koppla en extern hårddisk till den via usb o spela filmer typ som en dator?


Kunna spela HD format? jag ser dock inte det:D Men det är nog bra viktigt i framtiden.

coxie
2007-01-09, 09:19
Kunna spela HD format? jag ser dock inte det:D Men det är nog bra viktigt i framtiden.

Tvivlar på att processorn i den klarar av en x264/h264 film, men det är ju rätt uppenbart att den inte är avsedd för att spela HD-media. :D

Frågan är hur mycket batteritid du får med en portabel HDD som tar ström från USBn, för jag antar att du helst vill undvika att behöva ha tillgång till ström för att kunna se från disken.

FinnPower
2009-07-27, 20:38
Jag kör vidare på den här gamla tråden.

Köpte en bärbar DVD-spelare med digital-TV-mottagare från netonnet:
http://www.netonnet.se/item.asp?iid=145648&sid=1003502&SpaceCode=SectionRow1Left

Stötte på ett par problem och hoppas att någon sitter på nån tänkbar lösning.
- Det funkar att se en AVI-fil från USB-sticka men inte från portabel hårddisk (2.5")?? Är det inte samma grej egentligen?
- Den verkar bara hitta kanaler i ett fåtal länder, som finns inställda på förhand; Sverige, Tyskland, England, Spanien, Italien, Holland osv... men inte t.ex. Finland som vi bor i. Kanske jag var naiv när vi köpte den och trodde att det skulle funka överallt. Meningen var att vi skulle ha den när vi åker på tävlingsresor men vi tävlar sällan i västeuropa.

GLC
2009-07-27, 20:47
Kräver nog lite mer ström av en 2,5" disk än en usb-sticka. En del såna diskar har 2 usb-kontakter som kan användas för att få ström från båda portarna, men det är nog iaf anledningen till att det inte fungerar för dig.

FinnPower
2009-07-28, 09:21
Kräver nog lite mer ström av en 2,5" disk än en usb-sticka. En del såna diskar har 2 usb-kontakter som kan användas för att få ström från båda portarna, men det är nog iaf anledningen till att det inte fungerar för dig.
Jag får felmeddelandet "Ingen körbar fil" när jag försöker köra 2.5" disken men det kan förstås vara som du säger, att inte krämen räcker till. Nå, jag får lägga filerna på skivor istället, det funkar fint. Det tråkiga var att vi köpte hårddisken till det här ändamålet...
Den har dubbla USB-kontakter men det har ju förstås inte DVD-spelaren.

Tack för svaret!